Aquest documental narra les vivències en primera persona del mateix realitzador del documental i la seva companya a la recerca d'un part el més respectuós possible per a la seva filla. Alhora, aquest audiovisual pretén denunciar diferents tipus d'abusos i d'excessos que es cometen habitualment en la majoria de clíniques i hospitals a les dones i els seus nadons durant el procés del part.
El documental aprofundeix en les causes i les conseqüències d’aquests abusos a través de declaracions de diferents professionals sanitaris de l’àmbit de la ginecologia. Algunes d’aquestes declaracions aporten revelacions realment impactants, en especial les que parlen del vincle amorós que es crea entre la mare i el nadó en el moment del naixement i de com és interrompuda de manera habitual la creació d’aquest vincle, provocant una sèrie de repercussions psicològiques tant en la mare com en el nadó, principalment depressions postpart i transtorns psicològics -afectius i de comportament- que, en alguns casos, poden marcar definitivament la vida del nadó i la relació amb la seva mare.
Tot i que el part respectuós és un tema que ha tingut força ressó durant els últims anys, i malgrat algunes mesures de sensibilització cap a aquesta qüestió tant per part dels professionals sanitaris com de l’administració pública, la realitat és que avui en dia es continuen cometent veritables abusos i excessos contra les mares i els seus nadons (per motius molt diversos). Però el més greu és que la gran majoria de dones no saben que són víctimes d’aquests excessos, bàsicament pel simple fet que s’han generalitzat tant en la nostra societat que han esdevingut “normals”.
És un documental apte per a tots els públics.
En ell hi apareixen entrevistats tant el mateix Michel Odent, ginecòleg, investigador i escriptor de reputació internacional, com molts altres grans professionals. Entre ells: Dolors Costa, Cristina Martínez, Ortrud Lindemann, Montserrat Catalán, Vicenç Cararach, Guillem Hernández, Enrique Blay, Jordi Bellart, Àngeles Hinojosa, Evarista García-Peña, Inma Marcos, Pepi Domínguez, Judith Cos, etc.
Aporta informació molt interessant facilitada per professionals del sector, i alhora, impulsa al debat i a la reflexió.
El documental aprofundeix en les causes i les conseqüències d’aquests abusos a través de declaracions de diferents professionals sanitaris de l’àmbit de la ginecologia. Algunes d’aquestes declaracions aporten revelacions realment impactants, en especial les que parlen del vincle amorós que es crea entre la mare i el nadó en el moment del naixement i de com és interrompuda de manera habitual la creació d’aquest vincle, provocant una sèrie de repercussions psicològiques tant en la mare com en el nadó, principalment depressions postpart i transtorns psicològics -afectius i de comportament- que, en alguns casos, poden marcar definitivament la vida del nadó i la relació amb la seva mare.
Tot i que el part respectuós és un tema que ha tingut força ressó durant els últims anys, i malgrat algunes mesures de sensibilització cap a aquesta qüestió tant per part dels professionals sanitaris com de l’administració pública, la realitat és que avui en dia es continuen cometent veritables abusos i excessos contra les mares i els seus nadons (per motius molt diversos). Però el més greu és que la gran majoria de dones no saben que són víctimes d’aquests excessos, bàsicament pel simple fet que s’han generalitzat tant en la nostra societat que han esdevingut “normals”.
És un documental apte per a tots els públics.
En ell hi apareixen entrevistats tant el mateix Michel Odent, ginecòleg, investigador i escriptor de reputació internacional, com molts altres grans professionals. Entre ells: Dolors Costa, Cristina Martínez, Ortrud Lindemann, Montserrat Catalán, Vicenç Cararach, Guillem Hernández, Enrique Blay, Jordi Bellart, Àngeles Hinojosa, Evarista García-Peña, Inma Marcos, Pepi Domínguez, Judith Cos, etc.
Aporta informació molt interessant facilitada per professionals del sector, i alhora, impulsa al debat i a la reflexió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada